Google

Rabu, 18 Jun 2008

Kenaikan Pangkat Pegawai Kanan TD

13 Pegawai Kanan TD dinaikkan pangkat dalam satu upacara yang disempurnakan oleh Panglima Tentera Darat, bertempat di Bilik Teratai, Wisma Pertahanan pada pada 24 Jan 2008. Dalam majlis ini tiga orang pegawai telah dinaikkan ke pangkat dari Lt Kol ke Kolonel di dahului oleh Lt Kol Hasagaya bin Abdullah yang akan menjawat jawatan sebagai Timbalan Panglima 10 Bgd Para, Lt Kol Ahmad Hadiatullah Maknun Hj Ridzuan,menjawat jawatan Pengarah Rancang MK ATM—KOMLEK dan Lt Kol Ahmad Abdul Rahman menjawat jawatan Kolonel Cawangan di MK Medan TD. Turut dinaikkan pangkat dalam majlis yang sama ialah 10 orang pegawai yang dinaikkan pangkat dari Mejar ke pangkat Leftenan Kolonel iaitu Mej Mohd Samin Mohd Sih akan menjawat jawatan Timbalan Komander Rej 516 AW, Mej Azman Mohamad Yasin sebagai Pegawai Memerintah 8 RAMD, Mej Mohd Adna’an Mahmud menjawat jawatan Pegawai Memerintah 10 RAMD, Mej Mohamad Noorlizam Shamsuddin menjawatjawatan Pegawai Staf 1 Teknikal Jabatan Arah Inf, Mej Azian Iskandar Dato’ Abd Ghani menjawat jawatan Pegawai Memerintah 3 KAD, Mej Zulkifli Ahmad Pegawai Staf 1 Jurutera MK Medan TD, Mej Norhayati Hassan menjawat jawatan Pegawai Tugas Khas Pejabat Timbalan Perdana Menteri/Menteri Pertahanan, Mej Ramli Idris sebagai Pegawai Memerintah 21 RAD, Mej Mohd Ramzi Hj Mohd Noor sebagai Pegawai Staf 1 Teknikal Jabatan Arah KPD dan Mej Loc Hamca Hj Nawi menjawat jawatan Pegawai Memerintah 11 RGK. Turut dinaikkan pangkat ke Kapten ialah Pegawai Pengiring kepada PTD, Lt Ahmad Fitri Othman.

Hadir sama di dalam upacara tersebut ialoah Pengerusi jemaah tertinggi BAKAT Darat, Puan Sri Hajjah Meggie Rosmaliza Abdullah, Timb Panglima TD, Lt Jen Dato’ Masood Hj Zainal Abidin dan isteri Datin Junaidah Hj Zainol dan Pengarah-pengarah Kor.


Kol Hasagaya Abdullah Timb Panglima 10 Briged Para

Sumber: BTDM Jan 08

1 ulasan:

Web Designers Pitampura berkata...

Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.