Google

Selasa, 13 November 2007

Kempen Keselamatan Jalan Raya Peringkat 10 Bgd Para

KEM TERENDAK. Kempen Kesedaran Berterusan Keselamatan Jalan Raya Peringkat 10 Briged Para telah diadakan di Padang Kawad Markas 10 Briged Para pada 8 dan 9 Okt 2007 yang lalu. Kempen Keselamatan Jalan Raya yang berlangsung selama 2 hari ini turut melibatkan agensi-agensi kerajaan yang lain seperti PDRM (IPD Melaka Tengah), Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Melaka serta Institut Memandu Detik Erat untuk mempamerkan serta memberi penerangan tentang aspek-aspek keselamatan di jalan raya. Ceramah Keselamatan Jalan Raya telah disampaikan oleh Pegawai Turus Trafik IPK Negeri Melaka.

Turut hadir pada hari tersebut ialah Panglima 10 Bgd Para, Brig Jen Suhaimi bin Hj Mohd Zuki, Timbalan Panglima 10 Bgd Para, Kol Ismet Nayan bin Ismail, Ketua Staf Am MK 10 Bgd Para, Lt Kol Lim Kiat Choy. Tetamu jemputan yang hadir ialah YB Dato’ Hj Yunus bin Husin (Pengerusi Jawatan Kuasa Kerja Raya Negeri merangkap Pengerusi Keselamatan Jalan Raya Negeri Melaka), En. Norazli bin Sulaiman (Pengarah Jabatan Keselamatan Jalan Raya), ASP Roslan bin Abdullah (Pegawai Turus Trafik IPK Negeri Melaka) dan Tuan Ismail bin Mohd Zawawi (Pengarah JPJ Negeri Melaka). Turut hadir pada kempen tersebut ialah Pegawai Memerintah/Pemerintah Pasukan serta anggota LLP pasukan di bawah naungan 10 Bgd Para juga tidak ketinggalan, pelajar-pelajar dari Maktab Rendah Sain Mara (MRSM) Kem Terendak, Sekolah Kebangsaan Kem Terendak II serta kanak-kanak dari Tabika KEMAS Kem Terendak.

Tujuan Kempen Keselamatan Jalan Raya ini diadakan adalah untuk memupuk kesedaran terhadap pemandu-pemandu kenderaan dan penunggang-penunggang motosikal tentang keselamatan semasa memandu di jalan raya dan peraturan-peraturan keselamatan yang harus dan perlu dititik-beratkan sepanjang pemanduan.

Lain-lain acara-acara yang telah dilaksanakan di dalam kempen selama dua hari ini adalah ceramah keselamatan jalan raya dari agensi-agensi terbabit, pameran statik serta pengedaran risalah-risalah pemanduan jalan raya, panduan ciri-ciri keselamatan penunggang motosikal serta keperluan pemakaian jaket pantulan cahaya.

Tiada ulasan: